Actief Zorg

Actief Zorg

Wie wij zijn

Profile left details

Actief Zorg

Actief Zorg 

Actief Zorg zet zich dagelijks in voor iedereen die thuis hulp kan gebruiken. Mensen kunnen bij ons terecht voor huishoudelijke ondersteuning, verzorging, verpleging, begeleiding en advies. 

Wij zijn actief in een groot deel van Nederland. Ons doel is om een zo gelukkig mogelijk leven thuis mogelijk te maken voor al onze klanten. Daarom zijn wij niet alleen bezig met de hulp die iemand nodig heeft. We willen ook graag weten waar iemand gelukkig van wordt. Ons streven is om onze klanten in staat te stellen om de dingen te blijven doen die zij belangrijk vinden. Onze klanten bepalen zelf op welke manier wij kunnen ondersteunen, zodat zij zo lang en gelukkig mogelijk thuis kunnen blijven wonen. 

Bij alles wat we doen gaan we uit van de mogelijkheden en talenten van mensen. We willen dat mensen groeien en tot hun recht komen. Dit geldt niet alleen voor onze klanten, maar ook voor onze medewerkers. Actief Zorg heeft “Geluk Dichtbij” als uitgangspunt in haar werkwijze. “Geluk Dichtbij” betekent voor ons écht kijken waar iemand behoefte aan heeft en daar naar handelen. De GELUK-waarden zijn de basis van de manier waarop onze medewerkers (samen)werken. Wij geloven dat tevreden medewerkers bijdragen aan gelukkigere klanten.

Profile right details
Contact gegevens
Naam
Clientenadministratie voor OP
Straat
Biesbosweg 4
Plaats
Waalwijk
Postcode
5145PZ
AGB
98105129

Laatst behaalde resultaten

Onze manier van werken is geborgd in ons Leefplan. In het Leefplan staan “leven en geluk van de klant”, “de klant en de ander” en “de klant aan zet” centraal. Het is een activerend, krachtig, trots en menslievend instrument. Het stimuleert de open communicatie tussen de klant, de hulpverlener en de organisatie. De zelfredzaamheidsmatrix maakt onderdeel uit van het Leefplan. Het Leefplan is een toegankelijk instrument om het gesprek te voeren met de klant over alle domeinen heen. Zonder jargon, gewoon van mens tot mens. Niet alleen de zorgvraag komt aan bod, maar ook zaken als de woonsituatie, activiteiten, contacten en gezondheid. Daarmee is er een ingang voor preventie en doorverwijzing naar het voorliggend veld. We zetten hiermee de zorg in die daadwerkelijk nodig is. Niet meer en niet minder. De uiteindelijke ondersteuning die wordt ingezet wordt halfjaarlijks geëvalueerd en zo nodig op- of afgeschaald.

Wat levert deze manier van werken op

  • Deze manier van werken heeft de afgelopen drie jaar 30% minder zorgconsumptie opgeleverd.
  • Bij een gelijkblijvende klanttevredenheid van 8.6
  • En een medewerkerstevredenheid van 8.5

Deze manier van werken vraagt om continue aandacht; Zowel in het aanname-proces, de informatievoorziening als deskundigheidsbevordering van onze medewerkers.

Kernwaarden

Geluk
Begeleiding
Hulp in het huishouden
Verpleging
Verzorging