Wie wij zijn
Laatst behaalde resultaten
Onze manier van werken is geborgd in ons Leefplan. In het Leefplan staan “leven en geluk van de klant”, “de klant en de ander” en “de klant aan zet” centraal. Het is een activerend, krachtig, trots en menslievend instrument. Het stimuleert de open communicatie tussen de klant, de hulpverlener en de organisatie. De zelfredzaamheidsmatrix maakt onderdeel uit van het Leefplan. Het Leefplan is een toegankelijk instrument om het gesprek te voeren met de klant over alle domeinen heen. Zonder jargon, gewoon van mens tot mens. Niet alleen de zorgvraag komt aan bod, maar ook zaken als de woonsituatie, activiteiten, contacten en gezondheid. Daarmee is er een ingang voor preventie en doorverwijzing naar het voorliggend veld. We zetten hiermee de zorg in die daadwerkelijk nodig is. Niet meer en niet minder. De uiteindelijke ondersteuning die wordt ingezet wordt halfjaarlijks geëvalueerd en zo nodig op- of afgeschaald.
Wat levert deze manier van werken op
- Deze manier van werken heeft de afgelopen drie jaar 30% minder zorgconsumptie opgeleverd.
- Bij een gelijkblijvende klanttevredenheid van 8.6
- En een medewerkerstevredenheid van 8.5
Deze manier van werken vraagt om continue aandacht; Zowel in het aanname-proces, de informatievoorziening als deskundigheidsbevordering van onze medewerkers.