Wie wij zijn
Laatst behaalde resultaten
Door actief rustmomenten tijdens het spelen in te bouwen, heeft een kind (jongen, 7 jr) geleerd dat het zichzelf kan remmen en dat het tijdens die rustmomenten aandacht kan hebben voor de eigen adem, hartslag, gevoel van rust of onrust. Door het vergroten van de lichaamsbeleving is invloed op het eigen gedrag ontstaan.
Door het spelletje hints te spelen (meisje, 14 jr), waarbij de ander moet raden wat je in beweging uitdrukt, zijn de mogelijkheden om zich in beweging uit te drukken vergroot. Ook is geleerd om de eigen frustratie, als je even geen oplossing weet of de ander het niet kan raden, te verdragen en om zelf oplossingen te verzinnen die bij je passen.
Door fantasiespel heeft het kind (jongen, 8 jr) geleerd om minder bang te zijn nieuwe uitdagingen in beweging aan te gaan en zijn zijn bewegingsmogelijkheden vergroot. Ook heeft het fantasiespel als middel geholpen om zich te uiten over emoties en gevoelens en heeft het als transfer gediend om dat ook als zichzelf beter te kunnen.
Een jongere (meisje, 17 jr) heeft geleerd dat ze zichzelf mag zijn, door te ontdekken wat haar wel en niet aanspreekt en op zelf gekozen muziek eigen bewegingen te verzinnen: "Ik ben me zelfverzekerder gaan voelen en ik heb gemerkt dat ik mag bewegen zoals ik zelf wil".
Een gezin heeft geleerd dat ze samen plezier kunnen hebben. Ze hebben ontdekt wat er voor nodig is in de communicatie om niet telkens in conflict met elkaar te geraken. Ouders hebben door spel verbinding met elkaar kunnen maken, waardoor hun gesprek over het maken van keuzes in het gezin is verbeterd.